Озерянская икона Божией Матери

Озерянская икона Божьей Матери

 
История обретенияАкафистСлужбаПрославление
 
 …Одна из наиболее почитаемых в нашем Слобожанском крае икон Богородицы – Озерянская. Имя это дано чудотворному образу по месту его явлення – на берегу речки Озерянки. В настоящее время это село Нижняя Озеряна, раскинувшееся в З0 километрах на юго-запад от Харькова и в трех километрах от Мерефы.
В древности это была пустынно-лесистая местность, изрытая оврагами и омываемая речкой. Ее берега покрывали луга, поросшие буйным разнотравьем. Здесь в XVII столетии, когда наш край еще страдал от захватнических татарских набегов, и произошло чудесное обретение иконы Божией Матери.
В те времена эти земли находились во владении мерефянского священника отца Феодора. Он обустроил здесь хутор Озерянку и содержал пасеку. Согласно преданию, местный крестьянин косил на лугу траву. После очередного взмаха косы услышал человеческий стон. Наклонившись, увидел в густой траве рассеченную косой икону Божией Матери. Опечаленный случившимся, он принес пострадавшую икону домой. Утром он не обнаружил иконы в своем доме. Нашли ее на лугу, там, где она была обретена. Рассеченные косой части иконы, плотно срослись, оставив на месте разреза едва заметный шрам. Перед иконой горела свеча, а рядом бил родник ключевой воды.

Иерей Феодор, духовно обрадованннй явлением в его владениях иконы Богородицы, сообщил об зтом Владыке Белгородскому и Обоянскому Феодосию и по его благословению построил деревянную церковь во имя Рождества Пресвятой Богородицы. В этом храме и был установлен обретенный святой образ. Многим верующим икона, поименованная Озерянской, приносила утешение и исцеление. Видя знамения благодати Божией, исходящей от чудотворной иконы, иерей Феодор пожелал, чтобы в его пустынно-уединенном хуторе устроилась иноческая обитель. В то время хутор Озерянку посетил наместник Святогорского Успенского монастыря архимандрит Севастиан Юхновский, известный своей благочестиво-подвижнической жизнью. По преданию архимандрит Севастиан тяжело болел и по обету пешком прошел неблизкий путь от Святогорского монастыря до Озерянки, чтобы поклониться новоявленной чудотворной иконе. И по молитвам своим получил совершенное исцеление. Узнав о желании иерея Феодора основать монастырь, архимандрит Севастиан вызвался помочь этому благому делу. В 1711 году в Озерянке была основана Богородичная пустынь. Стараниями архимандрита Севастиана расширили и украсили храм Рождества Богородицы, позже возвели церковь Рождества Иоанна Предтечи с трапезною при нем, братские кельи и обнесли обитель изгородью.

Архиепископ Харьковский, а впоследствии Черниговский Филарет Гумилевский в своем «Историко-статистическом описаний Харьковской епархии» сообщает: «Святая икона с давнего времени известна по чудесным благотворениям… Она писана на холсте, кистью древнего малороссийского художника. Все эти особенности подают мысль, что святая икона писана одним из страдальцев Православия, орошавших слезами молитвы изображаемый им лик Богоматери и взывавших о помощи небесной для гонимых чад Православия». Характерную особенность святой иконы Озерянской составляет украшение из звезд, окружающих лики Богоматери и Предвечного Младенца в червленой ризе, испещренной звездами. В те далекие годы, чудотворноявленная икона привлекала в Озерянку тысячи паломников, больных, страждущих людей.
По в 1787 году в числе прочих монастырей Слободской Украины Озерянская обитель была упразднена, а ее братия переведена в Старо-Харьковский Куряжский Спасо-Преображенский монастырь, куда перенесли и чудотворную икону Пресвятой Богородицы. Вскоре Преображенский монастырь закрывают. Озерянскую икону переносят в Покровский собор. При повторном открытии монастыря икону вновь возвращают в Куряж. Озерянский образ Богоматери начинают считать покровительницей города Харькова и всей Слободской Украины. Помолиться к ней приходят тысячи верующих из всех уголков Российской империи. Монахи документально фиксируют многочисленные случаи чудесного исцеления: «Исцеление человека имевшего усохшую руку, исцеление человека из Липцев, не владевшего ногою, исцеление девицы Бардаковой, одержимой беснованием, исцеление Ивана Николаевича Бочковского от болезненного шума в ушах, исцеление двух сестер от глазной болезни, исцеление девочки от горловой болезни…».
Заступничество иконы жители Харькова чувствовали всегда, но больше всего случаев исцеления зафиксировано в 1833-м, 1848-м и 1871-м годах. В те годы в Харькове свирепствовала холера. Озерянскую икону Божией Матери носили от дома к дому, люди поклонялись чудотворному образу, покаянно молились об исцелении и спасении. И тяжкая болезнь отступала.
В 1844 году по просьбе жителей Харькова Преосвященный Иннокентий (Борисов) получает разрешение Священного Синода на перенос иконы на зиму из Куряжского монастыря в Покровский собор. Тогда же устанавливают и два крестных хода – З0 сентября икону переносили из Куряжа в Харьков, а 22 апреля из Харькова в Куряж (даты указаны по старому стилю). Это были торжественно-праздничные дни для всего Харькова. Как писала газета «Южный край», в эти дни «все присутствия, учебные заведения и торговые помещения закрываются, и все жители, стар и мал, спешат провожать или встречать «Матушку, Царицу Небесную, чудотворную Ея икону Озерянскую». В 1863 году харьковский купец Никита Павлов исходатайствовал разрешение Синода ежегодно привозить «в приличном экипаже» чудотворную Озерянскую икону из Куряжского монастыря в Мерефу. А из Мерефы крестным ходом переносить в Озерянку. Купец выстроил на месте явления иконы прекрасную каменную часовню над источником, украсив ее иконами.
После 1917 года в Иоанно-Предтеченском храме богослужения продолжались до 1935 года. Приходской храм Рождества Иоанна Крестителя был закрыт и разрушен в ноябре 1935 года. Сейчас на том месте стоит поклонный деревянный крест, установленный в 1996 году в память о разрушенном храме. В 1941 году был открыт храм в церковном доме. Впоследствии богослужения проводились в часовне. Но в середине 60-х годов и она была закрыта и разрушена. Безбожные власти всячески старались уничтожить чудотворный живительный источник на месте явления Озерянской иконы. Его засыпали землей, забрасывали каменными блоками – остатками разрушенных церковных строений и даже надгробными плитами. Но каждый раз источник заявлял о себе струями чистой воды. Несмотря на запрет властей и в те годы в Озеряну приходили верующие и находили здесь утешение. И верили люди, что «Возсия нам, паче луч солнечных, святая икона Твоя, Владычице, в пределах Озерянских».
Господу Богу было угодно, чтобы пришли новые времена. И каждый из нас был волен, не таясь молиться, чтобы не погубить своей души для вечности. Последнее десятилетие прошлого столетия стало временем возрождения православной жизни в Озеряне. Летом 1991 года Высокопреосвященнейший Митрополит Харьковский и Богодуховский Никодим благословил игумена Антония (Сухорукова) на восстановление часовни и наведение порядка на месте явления Озерянской иконы Божией Матери. Летом 1994 года строительство здания храма-часовни было завершено, оставалось произвести внутренние отделочные работы. Указом Владыки Никодима от 12 декабря 1994 года настоятелем Озерянского храма был назначен иеромонах Никодим (Сылко). 4 июня 1995 года после многих лет запустения вновь была возжена лампада перед чудотворной Озерянской иконой Божией Матери на святом месте ее обретения. Высокопреосвященнейший Митрополит Харьковский и Богодуховский Никодим при великом стечении народа освятил храм-часовню и отслужил первую Божественную Литургию. С тех пор каждую субботу, а также в дни престольных праздников Озерянской пустыни 29 июня, 7 июля, 12 ноября и в пятницу Светлой Седмицы в Озеряне совершается Божественная Литургия и молебен с освящением воды.
Чудеса от чудотворной иконы не прекращаются и в наши дни. Ныне в Озерянском храме-часовне находятся две иконы: одна старинная, переданная протоиереем Николаем Бараненко, который многие годы служил настоятелем Озерянской церкви г. Харькова, вторая – написана художником-иконописцем Инной Бойко. Тот, кто, посещая святое место с верой молится перед этими иконами, получает милости от Господа Бога и Его Пречистой Матери. Харьковская газета «Трибуна трудящихся» опубликовала 15 июня 2005 года следующие факты.
Несколько лет назад в Озеряну доставили пожилую женщину из Днепропетровской области. Болезнь лишила ее возможности самостоятельно передвигаться. После молитвы и омовения в целебной воде источника, больная встала на ноги и самостоятельно дошла до автомобиля, чтобы ехать домой.
Жительница г. Сумы приехала в Озеряну с сыном, который после травмы на химическом производстве, потерял зрение. С любовью и надеждой молились они Богородице и после омовения лица целебной водой источника сумчанин начал прозревать – различать предметы, ориентироваться на местности.
От Озерянской иконы и сегодня совершается много чудесных знамений милосердия Царицы Небесной к болящим и немощным.
Трудами и заботами настоятеля игумена Никодима (Сылко), жертвователей и прихожан храм-часовня, источник и территория вокруг них благоустроены и благолепно украшены. Для желающих совершить благодатное омовение устроена купальня. Летопись возрождающейся обители продолжается. Множество верующих и паломников стремятся побывать в Озеряне, дабы на святом месте благодарить и прославлять Пресвятую, Пречистую, Преблагословенную, Славную Владычицу нашу Богородицу за Ее покров и материнскую любовь ко всем нам, многогрешным.

Официально считается, что Первообраз уничтожен в 30-е годы ХХ века. С нее остались многочисленные списки, которые существенно отличаются друг от друга, хотя многие из них прославились своими чудотворениями.

Однако настоящее изображение представлено и точно описано в «Истории города Харькова за 250 лет его существования (с 1655 по 1905-й год) Д.И.Багалея, Д.П.Миллер.:

“…Икона, говорит проф. Е. К. Редин, действительно писана на холсте, прикрепленном к доске. Письмо, как справедливо замечает преосвящ. Филарет, кисти древнего малороссийского художника, в том смысле, конечно, что икона местного, южно-русского происхождения; исполнение ее довольно посредственное и она писана, по всей вероятности, простым мастером, копировавшим хороший образец; контуры фигур грубые, краска, обычная в памятниках южно-русских для XVII—XVIII в.—красная, голубая. Икона дошла до нашего времени в плохой сохранности, но все же ясно очерчивается лик Богоматери, Младенца, их положение, цвет их одежд. Богородица изображена повернувшей лицо в сторону Младенца, на ней красный хитон и голубой мафорий, на голове корона; правая рука ее в позе моления, а левой она поддерживает Младенца Христа, сидящего у нее как бы на коленях у левой руки; Младенец одет в красную рубашку-хитон, на голове у него такая-же корона, как у Богородицы, в левой руке он держит небольшое Евангелие, а правой благословляет. Нимбы у обоих желтые. Начиная от плеч кругом нимбов Богородицы и Христа на фоне иконы шли звезды, видимые и теперь. Вверху иконы, справа и слева облака. Размеры иконы: высота 40 см., ширина 34 см.”

В сентябре 2010 года истинное изображение Озерянской иконы Божией Матери было воссоздано вновь, 16.09.2010г освящено на месте его обретения – в Озерянах и в настоящее время находится в Крестовоздвиженском храме Свято-Покровского мужского монастыря.

Акафист Пресвятой Богородице перед Ея иконой, именуемой “Озерянская”

Кондак 1

Взбранной Воеводе, невечерняго Света Родительнице, Божественное знамение спасения – Христа Богомладенца на руку Своею держащи, молитвам Церкве земныя внемлющей, струи животворныя от явленныя иконы Своея Озерянския всем верным источающей, благодарственная восписуем Ти раби Твои, Богородице. Но яко имущая державу непобедимую, от всяких нас бед свободи и щедротами Сына Твоего души наша озари, да зовем Ти: Радуйся, благословенная в женах Богородице, светом любве Христовой нас озаряющая.

 Икос 1

Архангел Гавриил, спасение наше предвозвещая, благословенную в женах пронарече Тя, Богородице. Мы же, благовестнику Бога Вышняго внемлюще, велию таинству дивящеся, радуемся; Тебе – знамение Лика Своего Озерянскаго нам даровавшую – Матерь Господа нашего исповедуем, и яко Матери милосердия и щедрот, со благоговением вопием Ти: Радуйся, священное сокровище славы Божией, свещеносяще во Святая Святых светло введенная; Радуйся, благоволения Божия предображение и человеков спасения проповедание. Радуйся, пророческих проречений сбытие многоценное, Христа всем предвозвестившая; Радуйся, о Тебе бо Небесная вся удивишася, зряще Духа Святаго в Тя всельшася. Радуйся, Главизно нашего спасения, Триипостасное естество в Едином Божестве миру явившая; Радуйся, Отроча Младо, Отчее Сияние, мир просветившее, нам родившая. Радуйся, Мати Пречистая, прежде рождества и по рождестве Дева пребывшая; Радуйся, яко о Рождестве Сына Твоего вси земнороднии, спасающеся, возвеселишася. Радуйся, благословенная в женах Богородице, светом любве Христовой нас озаряющая.

Кондак 2

Видя благочестивый муж веси Озерянския, егда изыде на делание свое, святую икону Твою, Владычице, внезапу косою его разсеченную, со слезами умиления к Лику Твоему повержеся, и со благоговением разсеченныя части в дом свой принесе, слезно прося умилостивления о гресе своем. Егда же воутрии сих не обрете, страхом и скорбию объят бысть, помысли бо гневу Божию на доме своем быти, со умилением возопи Богу: Аллилуиа.

Икос 2

Разумети хотя тайны сея силу, еюже сокрыся из дому его святая икона Твоя, Владычице, муж сей боголюбивый на место разсечения ея поспеши. И егда же паки сращенну сию обретше, знамение велие в сем уразуме, о нем же иерею Феодору поведа, и людем веси Озерянския о чудеси велие возвести. Тии же о Твоем, Богомати, милосердии слышавше, гласом радования благодарне возопиша: Откуду нам сие, да Мати Господа нашего к нам прииде! Сице умиляющеся, воспеваху Ти таковая: Радуйся, Благодатная, Господь с Тобою, Имже мир от греха и смерти спасеся; Радуйся, благословен бо Плод чрева Твоего, Имже глава змиева сокрушися. Радуйся, Церкве Христовы, седмию Вселенскими Соборы утвержденныя, присное украшение; Радуйся, веры Православныя, Духом Святым ограждаемыя, непоколебимое утверждение. Радуйся, Препрославленная, во дни нашествия иноплеменник всемощно нас охраняющая; Радуйся, мольбы верных Своих, пред Пречистым Твоим образом приносимыя, милостиво приемлющая, Радуйся, сращением святыя иконы Твоея мужа праведна зело возвеселившая; Радуйся, разсеченное диаволом естество наше Рождеством Сына Твоего паки с Богом соединившая. Радуйся, благословенная в женах Богородице, светом любве Христовой нас озаряющая.

Кондак 3

Сила благодати неисповедимая не токмо от святыя иконы Твоея, Пречистая, верным источашеся, но и во источнице, на месте чуднаго явления ея, хромым хождение, глухим слышание, слепым прозрение обильно подавашеся. Тако бо Твоего Матерняго милосердия бездну неизследимую людие видевше, от недугов душевных и телесных исцеляхуся, сердца же своя в любви Божией утверждаху, с веселием поюще Ему: Аллилуиа.

Икос 3

Имея сие неописуемое сокровище веры – Твоего, о Богомати, Лика Пречистаго благословение, и в нем Твой Покров и земли нашея благодатное украшение, иерей Божий Феодор, умиляяся, все имение свое разда и в пределех веси Озерянския, святую обитель – храмину Лику Твоему со пустыннолюбцем Севастианом воздвиже; себе же, в жертву живую – иночествовати в ней, Сыну Твоему и Богу нашему приведе, идеже со инеми пустыннолюбцы о Тебе, Благодатная, радуяся, сынолюбно воспе таковая: Радуйся, Мудрость, Слово и Силу – Сына Отча, из Тебе воплотившагося, миру явившая; Радуйся, Христа – Пасху нетленную мертвым, живым и грядущим уготовившая. Радуйся, Владычице милостивая, Свой Божественный Покров на нас простирающая; Радуйся, Голубице чадолюбивая, утешение благое в сердца наша низпосылающая. Радуйся, Покрове ширший облака, явлением иконы Твоея милостивно нас посетившая; Радуйся, любвеобильная Мати, землю Харьковскую благодатно освятившая. Радуйся, Божия Слова предивное Селение, град наш и люди от нашествия вражия охраняющая; Радуйся, незримая путеводи-тельнице, к небесному Отечеству нас руководящая. Радуйся, благословенная в женах Богородице, светом любве Христовой нас озаряющая.

Кондак 4

Бурю житейских скорбей и напастей в людех утолити хотящи, святую икону Твою на утешение нам даровала еси, Владычице, Юже аки Самую Тя с нами сущую зряще, недоумеюще, взываем: кую Ти похвалу принесем, Заступнице усердная, Яже источник благодатных исцелений пред Пречистым образом Твоим с верою молящимся и Твоея помощи просящим всещедро источаеши, и сице непрестанно нас милуеши, разве неисчерпаемыя щедроты Твоя величающе, благодарственно вопием Триединому Богу: Аллилуиа.

Икос 4

Слышавше ближнии и дальнии людие о пречудном явлении святыя иконы Твоея и о чудесех от нея бываемых, со умилением в святую обитель Озерянскую притекаху, и во всяких скорбех житейских, и в дни нашествия иноплеменник, в надежде спасения своего, о Тебе, Всепетая Мати, уверяшася, и сице ликовствующе, Господа любовию прославляху. Темже и мы, надежду радости сея приемше, о Господе радуемся, Тебе же гласом хваления приносим таковая: Радуйся, Агнице, рождшая Агнца, вземшаго грехи мира, – небесе и земли Царице и Владычице; Радуйся, всех верных от зол ограждение и священное прибежище. Радуйся, Благая Утешительнице, нечаянную радость в святей иконе Твоей нам принесшая; Радуйся, душ немощных Целительнице, благость любве Божия нам открывшая. Радуйся, упование на милосердие Божие в сердца наша благодатно вселяющая; Радуйся, теплотою любве Божественныя сердца наша оживотворяющая. Радуйся, одушевленный Храме, Великаго Царя Божественное жилище; Радуйся, Селение Небесное, Херувим пребольше и Серафим превыше. Радуйся, благословенная в женах Богородице, светом любве Христовой нас озаряющая.

Кондак 5

Боготечней звезде икона Твоя, о Богомати, уподобися, егда святыя – обители Озерянскую, Куряжскую и Харьковскую обтекаше и цельбоносньми струи, неоскудно от нея источающимися, изобильно верных напаяше и, благодатию Святаго духа тех оживотворяющи, телесне и душевне, по вере их, исцеляше. Мы же душевныма нашима очима к Тебе, Первообразу Ея, возводимся, недугов наших исцеления, грехов прощения и Небесным Утешителем душ наших посещения умильно просим, с верою вопиюще о Тебе Богу: Аллилуиа.

Икос 5

Видевше икону Твою, Владычице, косою разсеченную и чудодейственно сращенную сущу, и токи чудес от нея изливаемыя, вси людие, со усердием к ней притекающе, Матерний Покров Твой и защищение, надежду и умилостивление в ней разумеваху. Сице и мы, стрелами врага разсекаеми и волнами страстей потопляеми, душевне изнемогающе, в Тебе, о Всеблагая, надежду нашего спасения имуще, дерзающе молимся: услыши нас, грешными усты глаголющих Ти си-цевая: Радуйся, Преблагая Покровительнице града нашего, Твоими бо молитвами роди христианстии спасаются; Радуйся, всех греховне блуждающих на путь жизни вечныя добре наставляющая. Радуйся, безумства, лени и страстей силою любве Твоея нас милостивно спасающая; Радуйся, бедныя души наша, огнем Духа Святаго, на подвиг любве согревающая и укрепляющая. Радуйся, всех под Твой покров и защищение Матерые приемлющая; Радуйся, в подвиге веры изнемогающих молитвам их внемлющая. Радуйся, болящия и безнадежныя от одра болезни возставляющая; Радуйся, верная Спутнице, путешествующих и по морю плавающих от всяких бед избавляющая. Радуйся, благословенная в женах Богородице, светом любве Христовой нас озаряющая.

Кондак 6

Проповедник немолчен благодатныя помощи Богоматере явися человек некий, суху руку имый, иже со слезами умиления к иконе Ея святей припадая, удобь исцеление прият, и о чудеси, на нем бывшем, с радостию и благодарением всей церкви поведа. Мы же, имуще сию источник благодатных исцелений, наипаче же пред Престолом Божиим Заступницы усердныя за всех нас Матернее заступление, со дерзновением вопием любящему нас Богу: Аллилуиа.

Икос 6

Возсия нам, паче лучь солнечных, святая икона Твоя, Владычице, в пределех Озерянских, егда губительная язва на страну нашу найде, и многи острием смерти изсече. Людие же, гнев Божий видяще, со слезами умиления ко святей иконе Твоей, о Богомати, повергахуся, и не токмо православнии, но и иновернии, к источнику Твоего милосердия притекавший с верою, исцеляхуся. Сице бо милость Божию Твоими Матерними молитвами на себе видяще, со благодарением воспеваху Ти таковая: Радуйся, в дни мора язвеннаго непреложная наша Надеждо и Спасительнице; Радуйся, всех, в неудобоисцельных недузех страждущих, премилосердная Целительнице. Радуйся, ум наш, небрежением омраченный, благодатными струями, от иконы Твоея изливаемыми, озаряющая; Радуйся, близ смерти сущия и душевне изнемогающия милостивно к жизни возвращающая. Радуйся, светлое благодати познание, о Тебе бо вся силы небесныя хвалятся; Радуйся, надеждо благ вечных, Тобою бо земнороднии к жизни вечней приуготовляются. Радуйся, Мати Предвечнаго Бога, целебную радость верным источающая; Радуйся, Честною Кровию Сына Твоего грехи мира омывающая; Радуйся, благословенная в женах Богородице, светом любве Христовой нас озаряющая.

Кондак 7

Хотящи явити людем страждущим Твоея Матерния любве неисчерпаемую щедрот бездну, аки студенцы в пустыни знойней, чудотворныя иконы Твоя и новая знамения от них, о Богомати, даровала еси, да вси в болезнех душевных и телесных неисцельно изнемогающи, и ко Твоему милосердию с верою притекающии, спасение обретают. Тако у иконы Твоея Озерянския немощнии и одержимии, исцеления душ и телес своих приемлюще, с веселием и благодарением воспеваша Богу: Аллилуиа.

Икос 7

Новую песнь хваления принесе Ти пажить Харьковская, Мати Врача душ и телес наших, егда некая слепая отроковица с материю своею слезныя молитвы у иконы Твоея Озерянския творящи, внезапну велиим гласом радования возопи: О, мати моя! Свет Божий вижу, тьму непроходную очес моих просвещающий! Людие же, видевше Твоего, о Богомати, благодатнаго врачевания силу, Твоему милосердию себе вверяху, с верою и любовию ко святей иконе Твоей припадающе, таковыми взываху похвалы: Радуйся, Источниче милосердия неисчерпаемый, неисцельных болезней врачевание содержащий; Радуйся, всех оставленных врачами Твоею благодатною силою исцеляющая. Радуйся, дев благочестивых невестительнице и усердная о нас молитвеннице; Радуйся, во искушениих и соблазнах житейских блуждающих ко спасению Путеводительнице. Радуйся, Звездо неугасимая, зрети Бога Вышняго нас просвещающая; Радуйся, растления душевнаго и совести лукавства нас избавляющая. Радуйся, о Тебе бо матери и дщери, и невесты Христовы надежду имуще, спасаются; Радуйся, божественную радость и вечное спасение уповающим на Тя приуготовляющая. Радуйся, благословенная в женах Богородице, светом любве Христовой нас озаряющая.

Кондак 8

Страшное и ужасное видение людем Божиим бысть, егда у святыя иконы Твоея, Владычице, чудо велие и неизреченное совершися: дщерь бо некая, бесом томимая сущи, хулу страшную на Сию изрекаше, обаче молитв ради Святыя Церкве, наипаче же Твоего предстательства силою, от сего лукавства спасена бысть, и на славословие Твое, Пречистая, подвижеся. Мы же радуемся и, веселимся, яко не посмеются о нас врази наши, ниже погубит нас Господь грех ради наших, молитвами Твоими. Сего ради, благодаряще, о Тебе вопием Богу: Аллилуиа.

Икос 8

Вся в вышних пребывающи и нижних, к Лику Твоему святому припадающих, никакоже оставлявши, Богородице. Сице бо человек, духа злаго имый, с верою моляся пред Пречистым образом Твоим Озерянским, Владычице, исцелен бысть, и в радости душевней о благодеянии на нем бывшем, благодарение Тебе принесе. С ним же и на нас, о Всеблагая, во время благопотребно посети и от ловления диаволя души наша сохрани, да не постыдимся, ниже посрамимся, принося Ти сицевыя похвалы: Радуйся, яко именем Твоим, паче всякаго имене, пленения диаволя и всея силы вражия человецы свобождаются; Радуйся, яко призывающий имя твое от клеветы человеческия и внезапныя смерти Тобою избавляются. Радуйся, бедствующим на всяком месте всеусердная Предстательнице; Радуйся, за обидимых, озлобленных и уничиженных присная Ходатаице. Радуйся, Ты бо кающихся грешников из челюстей духов злобы изымавши; Радуйся, Ты бо всех на Тя уповающих в любовь Божию вводиши. Радуйся, красотою девства Твоего воспевати величие Божие нас научающая; Радуйся, Рождеством Сына Твоего грозное смерти жало притупляющая. Радуйся, благословенная в женах Богородице, светом любве Христовой нас озаряющая.

Кондак 9

Вси сущии в бедах, болезнех и печалех, радостно восхвалим Святую Заступницу нашу, Богородицу, обретшую благодать у Бога, во еже недужныя исцеляти, немощныя укрепляти, плененныя свобождати и стражущия от духов нечистых и прочих бед избавляти. Темже, яко несомненней Предстательнице нашей умильно глаголем: помози и научи нас, о Милосердствующая Мати, волю Божию всегда творити, и пребывати в любви Его, и яко кадило благовонное, непрестанно приносити Ему: Аллилуиа.

Икос 9

Витии многовещаннии недоумеют, что глаголати о Тебе, Мати Божия, видяще тайну необъемлемую и величие неописуемое святаго Лика Твоего, Дево Чистая, даром чудотворений сияющаго и всех, припадающих к нему с верою, цельбоносными дарами снабдевающаго. Мы же, неисчетная благодеяния сия ведуще, аще и от скверных устен наших, обаче умиленною душею и сердцем сокрушенным, дерзаем воспевати Тебе сия похвалы: Радуйся, Отца Небеснаго благоволения предображение, кающихся грешников милосердием Божиим снабдевающая; Радуйся, Едина Мати милосердия, вдов и сирот милующая и питающая. Радуйся, на горе Афонстей, Почаевстей и в иных обителех иконами Твоими преславно чудодействующая; Радуйся, новую купель Силоамскую в пустыне Озерянстей верным на утешение источившая. Радуйся, иноков благоподвизающихся к Отечеству Небесному верная Предводительнице; Радуйся, супружеств христианских благословение и чад их Преблагая Покровительнице. Радуйся, Церкве Небесныя присное радование, земныя же от всех козней вражиих непреодоленное избавление; Радуйся, в вечнем Царствии Сына Твоего, радости неизреченныя верным уготовление. Радуйся, благословенная в женах Богородице, светом любве Христовой нас озаряющая.

Кондак 10

Спасительное прибежище и Твоего Предстательства уверение, и милосердия Твоего явление – икона Озерянская нам, Владычице, показася, пред Нею же души наша в молитве изливаем и верою Тебе вопием: воззри, Милосердая, на люди Твоя, вся скорби наша и печали утоли, утешение благое в сердца наша низпосли, и спасение вечное душам нашим, Пречистая, испроси, да спасаеми Тобою, Сыну Твоему и Богу нашему благодарно зовем: Аллилуиа.

Икос 10

Стену тверду и от бед ограждение, противу козней вражиих спасительное прибежище, недугов исцеление и ины дары многи в святей иконе Твоей, Владычице, обильно даровала еси нам. Сию благоверный христолюбец, иже ушесы своими зело страдаше, в трикратном явлении видев, со умилением к Той припадая, благодатнаго исцеления сподобися. Тако видяще любве Твоея, Богомати, неисчерпаемое море, дерзающе, молимся: услыши нас убогих, грешными усты глаголющих Ти сицевая: Радуйся, Предвечнаго Царя Родительнице, Церкве Православныя забрало и ограждение; Радуйся, народа нашего от бед Хранительнице, и от всех врагов избавление. Радуйся, наша всеусердная Благодетельнице, паству Харьковскую матерински опекающая; Радуйся, Цвете Небеснаго благоухания, благодатным миром сердца наша растворяющая. Радуйся, незримая Предстательнице, Ты бо воистину крепость наша и спасение; Радуйся, благоутробная и милостивая к человеком, болезней наших надежное исцеление. Радуйся, благая хлебодательнице, дождями ранними и поздними землю нашу напояющая; Радуйся, от враг видимых и невидимых, возстающих на ны, нас избавляющая. Радуйся, благословенная в женах Богородице, светом любве Христовой нас озаряющая.

Кондак 11

Пение всеумиленное приносим Ти, Всемилостивая Владычице! Не вемы бо, что сотворим, егда внезапу найде на нас страшный час смерти? На Тя все упование наше возлагаем, и к Твоей святей иконе, юже на утешение нам даровала еси, припадающе, просим: буди милостива к нам грешным и не презри молений наших, но всели в сердца наша печаль по Бозе Спасителе нашем, да пламенною любовию зовем Ему: Аллилуиа.

Икос 11

Светозарную свещу, во мраце жития сущим неугасимую, зрим святую икону Твою, Всенепорочная, – Твоего милосердия источник, благодать всем источающий, у него же мнози грешницы, кающеся, спасение улучиша, и Твоим ходатайством Царствие Небесное обретоша. Помози и нам, Всемилостивая, да Твоими Матерними молитвами с мудрыми девами Царствию Христову приобщимся, идеже веселящеся вопием Ти таковая: Радуйся, приятное молитвы кадило, за спасение мира у престола Святыя Троицы присно благоухающая; Радуйся, органе молитвы неумолкающия, милосердия Божия миру просящая. Радуйся, равноапостолов и проповедников евангельския истины благодатное вдохновение; Радуйся, верных иерархов Церкве Христовы правило веры и от скорбей избавление. Радуйся, храмов Божиих усердных строителей и верных в них служителей любовию Христовою обогащение; Радуйся, трудолюбивых земледельцев хлебом жизни вечныя насыщение. Радуйся, Божественною красотою Сына Твоего и Бога нашего непрестанно наслаждающаяся; Радуйся, Его же, яко Судию и Бога, о спасении мира неотступно умоляющая. Радуйся, благословенная в женах Богородице, светом любве Христовой нас озаряющая.

Кондак 12

Благодати Твоея земное знамение дати восхотевши, источник чудес неисчетных пажити Харьковстей в иконе Твоей Озерянской отверзла еси, Владычице. В ней же Божественная благодать, еюже Всевышний облагодатствова Тя, знамения и чудеса выну содевает, душевных и те-лесных недугов исцеление всем с верою притекающим подает. Темже и нам благодати сея помощь у Сына Твоего, Пречистая, испроси, да не погибнем люте без покаяния, но Тобою спасаемии, немолчно поем Единому Светозарному Богу: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще любве Твоея бездну неизреченную, юже изливаеши роду христианскому, благодарно припадающе, молим Тя, Богородице: яко в животе сем, тако и в страшный час смерти не остави нас, но ускори на помощь и, яко воистину Матерь Божия и над всеми владычествующая, от лютых мытарств и руки бесовския души наша исхити, и Сыну Твоему и Богу нашему спасены приведи, да якоже на земли, тако и на небеси, со всеми святыми воспеваем Ти таковыя похвалы: Радуйся, щедрот бездно, от начала веков во главизну нашего спасения предъизбранная; Радуйся, источниче любве неизреченныя, Материю милостивою Страстотерпцем Голгофским миру указанная. Радуйся, у Креста Сыну Своему сострадавшая, и с Ним мир возлюбившая; Радуйся, Церковь Сына Твоего от всех зол избавляющая, род христианский возвеличившая. Радуйся, цвете девства неувядаемого, венец всех добродетелей в Себе сплетшая; Радуйся, радуго Божественнаго Знамения, небесныя и земныя у Престола Божия Собою совокупльшая. Радуйся, всесвятый бо Лик Твой, благодатию и жизнию дышущий, яко рай Божественный, на Тя взирающим; Радуйся, превыше Небес Превознесенная, Отрадо и Утешение непрестанно Тя величающим. Радуйся, благословенная в женах Богородице, светом любве Христовой нас озаряющая.

Кондак 13

О Преблагословенная Мати Христа Бога нашего, Церкве Небесныя предивное украшение, земныя же щит и утверждение, всем во всяких скорбех Матернее заступление, и среди соблазнов мира сего благодатное душ наших озарение! Приими, Всемилостивая, сие убогое моление наше, пред Пречистым образом Твоим Тебе приносимое, и умоли Всеблагаго Бога явити милость Свою на ны и на народы наша, во еже в силе и благодати Духа Святаго всякое зло препобеждая, николиже в любви Божией не насытитися, и тако чистым сердцем зде и в будущем веце воспевати святых Святейшему Слову: Аллилуиа.

(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)

Празднование Пресвятей Богородице иконы ради Ея Озерянския

НА ВЕЛИЦЕЙ ВЕЧЕРНИ

На Господи, воззвах: поставим стихов 8
и поем стихиры во глас 8:

Твоим благодеянием и чудесем, Владычице,/ оскудения несть и не будет;/ веком бо многим преходящим и христианскому языку во вся страны мира разселяющуся,/ повсюду нова знамения от Твоих святых икон умножаются, / и человеческая сердца умиления исполняются./ Убо и днесь на Твое славословие собранныя люди благослови,/ и тех приими смиренныя молитвы,/ и прощение согрешений наших у Сына Твоего испроси,/ Милосердая Мати.

Архангел Гавриил, от негоже Пречистую Деву восхваляти научихомся,/ да предстанет ликостоянию нашему,/ вкупе же праведная Елисавет с нами да возгласит:/ благословена еси в женах, Богородице, и Твоего чрева Плод благословен есть,/ Егоже умоли, Владычице,/ даровати душам нашим мир и велию милость.

Зрак лица Твоего, о Владычице,/ сице вопиет людем:/ приидите, христолюбцы и праведнии,/ духовную жажду сердец ваших славословием Бога утолите;/ приидите, грешнии и маловернии, своих очес к Нему возвести не смеющий,/ и Моего предстательства пред Ним просите дерзновенно,/ несть бо греха, Мою милость от кающихся отгонящаго; / приидите, и надежду спасения вам возвращу/ и дарую душам вашим велию милость.

Твоего милосердия неизследимую бездну ведуще, Владычице,/ аще и язвы грехов многих носим,/ пред Твоим чудотворным образом умиленно себе повергаем/ и в покаянии Тебе вопием:/ аще и ни единаго глагола ко оправданию дел наших имамы,/ но Твоих чудотворений памятию сердца наша слезами покаяния согреваем,/ еяже ради подаждь нам согрешений прощение/ и душам нашим велию милость.

Слава, и ныне, глас 2:

От перваго Христова чудесе, / еже на браце в Кане Галилейстей, / Богородичо предстательство о людех наченся,/ до Втораго и страшнаго не престанет пришествия./ О, милости неизреченныя!/ О, снизхождения благоутробнаго! / Како Чистая Голубица смрадных грешников не возгнушается? / Како тех воздыхания матерски приемлет?/ Дерзайте убо, братие, и моления ваша к Ней умножайте;/ есть бо наше защищение Пресвятая Дева, / егоже врази одолети не могут, / яко Тоя послушает Христос Бог и Спас душ наших.

Паремии Богородичны (зри страницы 6—7).
На литии стихира, глас 1:

Подобаше Озерянскому Владычицы нашея образу/ посреде великаго града Харькова утвердитися, / да множество людей Тоя подножию покланятися навыкнут/ и жития своего исправлению научатся,/ сказанию зде бывших исцелений внемлюще / и о милосердии Пресвятыя Богородицы помышляюще; / к Нейже и ныне возопиим, глаголюще: / о Пречистая Дево и Мати, / Твоих рабов моления не отвержи,/ но немощи наша предстательством Твоим исцели,/ от нужд молитвами Твоими нас изведи/ и даруй нам прежде конца покаяние.

На стиховне стихиры, глас 2.
Подобен: Доме Евфрафов:

Что дивишися, человече, / разсеченную обрет некогда икону,/что смущаешися,/ паки бо силою Божиею сию сращену узриши.

Стих: Помяну имя Твое/во всяком роде и роде.
Из дому человека того образ Владычицы паки нощию исчезает/ и по утру в дубраве древесней обретается,/ идеже вчера косою усечеся

Стих: Слыши, Дщи, и виждь,/ и приклони ухо Твое.
О, превелие чудо!/ разсеченная икона паки зрится сращена,/ к нейже рука человеческая прикоснутися не можаше.

Слава, и ныне, глас 8:

Молитвы вознося и благодарныя изливая слезы,/ селянин Богородичну обрет икону,/ сию ко иерею приносит,/ и радости вси людие исполняются / и исцелений многих пред святынею сподобляются;/ тако бо Господь Свою Пречистую прослави Матерь,/ и новое жительство христиан верою укрепи,// и место пребывания святыни в род и род прослави.

Тропарь, глас 3:

Твоего предстательства уверение/ и милосердия Твоего явление/ икона Озерянская нам, Владычице, показася;/ пред неюже души наша в молитве изливаем! и верою Тебе вопием:/ воззри, Милосердая, на люди Твоя,/ вся скорби наша и печали утоли,/ утешение благое в сердца наша низпосли/ и спасение вечное душам нашим, Пречистая, испроси.

НА УТРЕНИ

На Бог Господь: тропарь, дважды.

Слава, и ныне: и паки тойже.
По 1-м стихословии седален, глас 2:

Икону Владычицы, своею косою разсеченную, узрев, смиренный муж/ сию в дом свой прерадостно вносит,/ во утрие же паки на месте обретения ея сращенную приемлет,/ и чудо Богородицы всем проповедует.

Слава, и ныне, тойже.
По 2-м стихословии седален, глас 3:

Возлюбила еси нищету смиренную, о Владычице,/ и святыню Твою труднику убогому вручила еси;/ той же сию церкви людетей предав, со апостолом вся богатяй явися; / с нимиже и нашего не отвержи моления.

Слава, и ныне, тойже.
По полиелеи седален, глас 6:

Кую похвалу принесем Ти, Богородице?/ Кое ли сплетем Ти славословие?/ Зане, кроме трудов или подвигов наших/ посреде града сего источники исцелений источила еси пред Твоею иконою молящимся людем;/ ихже и днесь услыши молитвы, и на благая деяния, Пречистая, всех настави.

Слава, и ныне, тойже.
Прокимен и Евангелие Богородице общий.
По 50-м псалме стихира, глас 8:

О, дивнаго чудесе!/ оскудевшей во дни наша вере,/чудеса от Богородичныя не оскудевают иконы,/ ниже умолкают благодарнии исцеленных гласи./ К сим и наша приобщим благодарения, братие, / и победы над страстьми у Владычицы испросим/ и душам нашим велия милости.

Канон, глас 3.
Его же краестрочие: Блаженно чрево, носившее Тя, и сосца, яже еси ссал.
Ирмос по дважды, тропари на 8. 
Песнь 1

Ирмос: Песнь новую поим, людие, / от Девы Рождшемуся во спасение наше/ едино Сотворшему с Небесными земная,/ яко прославися.

Богородице Пречистая,/ молитву смиренных сердец наших приими,/ паче же Сама научи нас, о нихже подобает просити/ и имиже словесы пети Тя, Пренепорочную.
Людие Божии сытости похвале Твоей не имут, Богородице,/ но умиленным славословием чудес Твоих присно питающеся,/ велие утешение тем приемлют.
Ангели Твою чистоту воспевают, Владычице;/ нам же, человеком, помозй Твое заступление присно поминати/ и чудеса от святыя иконы Твоея поведати.
Житие трудолюбивое провождая,/ на делание изыде препростый муж, / внезапу же изображение Божия Матере зрит, косою его разсеченное, / и сие со благоговением в дом свой приносит.
Еще спящу человеку тому,/ святая икона Владычицы разсеченная чудесно срастеся и паки на место явления своего пренесеся,/ еже видевше, людие Божию Матерь прославиша./ С ними и наши, о Владычице, молитвы прими милостивно.

Катавасия по уставу.
Песнь 3

Ирмос: Лук сокрушил еси вражий/ и щиты стерл еси крепостию, Владыко Христе,/ утверждение наше;/ Свят еси, Господи.
Несомненныя веры исполнен, иерей Феодор/ всеблагоговейно икону Владычицы в новосозданнем поставляет храме,/ и множества людей тамо притекати абие навыкоша;/ днесь же святыня сия пред очесы нашими зрится / и умиления сердца наша исполняет.
Не остави нас, Богородице,/ нечистыми страстьми влаятися,/ не остави в беззаконных наших погибнути, / но молящихся Тебе житие свое исправити научи/ и Твое милосердие воспети достойно.
Оному иерею Феодору/ Богородица наставница бысть;/ Ея бо ради чудотворнаго образа обитель иноков устрои/ и сам во Ангельстем образе житие свое скончавает./ Потщимся убо, о братие, тояже иконы поклонницы,/ себе самех в волю Божию присно предавати.
Человеков молитвы/ и Ангелов славословие, Владычице, приемлющи, / и моего убогаго не отврати моления, скорбь души моея утоляющи,/ паче же терпение в скорбех присно мне подающи.

Седален, глас 5:

Молитв, яже о нас, присное устремление,/ и грешных прибежище несумнённое, / и праведнаго гнева Божия отклонение познахом Тя, Богоро-дице Дево;/ убо и на нас долготерпение Твое простри, и грехом нашим прощение испроси,/ и во благих прошения наша исполни, Пречистая.

Слава, и ныне, тойже.
Песнь 4

Ирмос: Странна и неизреченна Рождества Твоего тайна;/ услышах слух Твой и убояхся,/ и, веселяся, вопию Ти:/ силе Твоей слава, Человеколюбие.
Различных исцелений чудеса от новоявленныя Твоея иконы, Владычице,/ абие во окре¬стных странах слышана быша и Святогорския пустыни настоятеля болящаго на обещание подвигоша, / иже, здравие получив, ко храму Твоему пешешествует / и обитель иноков со иереем Феодором тамо устрояет.
Естество земных тварей от подобнаго себе раждается;/ тако и обитель Озерянская от Свято¬горския начало прият чудеса Твоя достойно воспевати./ Ныне же обители Куряжская и Покровская сей блаженный жребий прияша; / мы же, величая Тя, Твоему образу со умилением покланяемся, Владычице.
Владычице Пречистая,/ елика просим днесь от Тебе прияти,/ сия от чудотворныя Твоея иконы нам подаждь,/ и немощное наше произволение утверди, и Небесных благ желание в сердца наша всели.
Оный муж явления иконы Твоея, Богородице,/ во время делания звания своего сподобися;/ тако бо Господь смиренныя возвышает./ Убо и от нас помыслы гордыни и зависти отжени, Владычице,/ и вышния почести будущия жизни желати нас научи, Пречистая. Нашему спасению буди, Богородице, ходатаица и наставница,/ но телесныя нужды и болезни наша исцели;/ зане, маловерни и нетерпеливи суще, помыслы уныния в бедах наших влаемся / и наипаче терпения дар у Бога просити требуем.

Песнь 5

Ирмос: На земли Невидимый явился еси/ и человеком волею сожил еси Непостижимый,/ и к Тебе утренююще, / воспеваем Тя, Человеколюбие.
Огнь веры в людех Твоих, возжже Твоя, Богородице, икона;/ егда бо вскоре губительная язва на страну нашу найде, / молящийся пред чудотворным образом Твоим всегда исцеляхуся./ Мы же, тех правнуцы суще,/ благодарную память о сем тепле сохраняем.
Сей убо губительней язве прешедшей,/ чрез сто и паче лет другая пределы Российския земли посети трикраты; / ужасом же смятеннии людие к подножию святыни Божия Матере паки припадаху/ и, икону Владычицы во град Харьков приносяще, / от недуга того исцеление приимаху.
Иже в бедах сущий человецы, ведите,/ яко близ вас избавление верное обретается,/ аще токмо с верою сие призывати будете, сице глаголюще:/ о Владычице, помози и прости нас грешных,/ о нас милосердовавши.
Вемы, Владычице, вемы, / яко веры исполненная молитва Тобою не отщетится;/ но сицевыя веры лености ради нашея не стяжахом, аще и стяжати возжелехом./ Темже и вопием:/ веруем, Пречистая, помози нашему маловерию!
Широкий путь жития зле возлюбихом, Богородице,/ к погибели сыны своя влекущий и веру их сокрушающий;/ но пред святою Твоею иконою предстояще, покаяние о сем приносим/ и помощи Твоея смиренно просим,/ во еже на путь спасения обратитися.

Песнь 6

Ирмос: Селения Иона,/ еже в преисподнем аде,/ естественный образ быв, вопияше:/ возведи от тли живот мой, Человеколюбче.
Естественнаго исцеления отчаявся,/ увещанию же духовнаго отца своего повинуяся,/ сухорукий некий муж ко иконе Владычицы пешиим издалеча притече хождением;/ и молитва веры болящаго исцели, и бысть рука его здрава,/ душа же хваления Твоего, Богородице, исполнися.
Еже ко временному житию потребное вмале полезно есть,/ но паче сих о сухости сердец наших восплачем, о братие, / и исцеления страстей наших просити потщимся,/ греховное житие свое окаявше и Горних даров тепле возжелевше.
Твоея милости сподобися хромый, / во обитель Твою, Богородице, привезенный/ и пред святою иконою Твоею усердную вознесый молитву,/ иже абие исцеление от недуга своего прият / и пеший в дом свой радостно возвратися.
Ядом страстей извращена ми душа,/ и нозе мои по пути спасения ходити не возмогут,/ аще не Твоим, Пречистая, предстательством благо-датную обрящу помощь,/ во еже на путь правый устремити души моея шествие.
Исполни ужаса видение иконы Твоея, о Владычице,/ бесную некую девицу,/ бесу на хулы сию подвизающу;/ обаче вознесенное церковию моление, паче же Твоего предстательства сила,/ абие беса от девы той изгна/ и здраву бывшую на славословие подвиже.

Кондак, глас 5:

Не отрини, о Милосердая Мати, / слез и воздыханий наших,/ но прошения наша милостивно приимши, / пред иконою Твоею молящихся людей веру укрепи,/ умилением сердца их исполни и крест земнаго жития носити им помози;/ елика бо хощеши, можеши.

Икос:

Егда Святыя Владычицы нашея икона/ во град Харьков на коеждо лето приношашеся или паки во ближнюю обитель изношашеся,/ тогда града сего людие, ко провождению святыни устремляхуся, / благодатным исполняхуся умилением и покаяние теплое о гресех своих приношаху./ Но сицевое покаянное умиление и память чудес, от святыни нашея бываемых,/ присно в душах наших подобает хранити нам, о братие,/ и на святую Богородицы икону взирающим глаголати:/ крест земнаго жития носити нам помози, / елика бо хощеши, можеши.

Песнь 7

Ирмос: Гордый мучитель, но детей бысть игралище./ Якоже бо персть, поправше седмеритный пламень, пояху:/ благословен еси, Господи Боже отец наших.
Связаннаго мя страстей насильством/ паче бесныя тоя девы окаяваю аз;/ тая бо неволею власти его предана бывши, муку приимаше, / аз же волею бесовское исполняю хотение./ Но, о Владычице, Твоего Сына волю творити научи мя.
Огради, Владычице, мое помышление, / да не хулою или злобою во власть демоном предам свою душу, / но сию непрестанныя потщуся исполняти молитвы, глаголя:/ предстательством Матере Твоея от лукаваго избави мя,/ Господи.
Священною водою пред чудотворным Богородицы образом окроплен быв, исцеле бесный человек,/ иже прежде вся люди беснованьми своими зело устрашаше, / по сих же со благоговением и тихостию души благодарение о чудеси Владычице принесе./ С ним и нас, о Всеблагая, услыши молящихся Тебе.
Церковь, в нейже икона Твоя пребывает, Богородице,/ врачебница недугов телесных и душевных является,/ веры же учительница и неверия явная обличительница.
Аще тех человек исцеленных толикаго не имам упования и веры,/ но покаяния моего ради исцели, Всеблагая, души моея беснование,/ и тихость смиренномудрия подаждь моему сердцу.

Песнь 8

Ирмос: Вещественнаго огня пламень / Невещественным увядиша Богозримии отроцы и пояху:/ благословите вся дела Господня Господа.
Язык человеческий не возможет изрещи, / коликую души наша любовь и умиление вмещают к Тебе, о Всеблагая, ниже бо словесы, ни песньми насытитися возмогут,/ но сия слезами радости пред святынею Твоею восполняют.
Жены некия две ослепшия юныя дщери,/ от земных врачев никоеяже пользы получившия, / внезапу пред иконою Богородицы прозреша,/ и от того дне даже до старости здравы пребывающа,/ сию икону почитати знаемыя увещаваху.
Евангелием Христовым обещанная верным чудеса видим зде умножающася;/ убо и жити евангельски потщимся, братие,/ да не прещение, Тиру и Сидону Христом предреченное, наши нечувственныя постигнет души.
Един по единому приходят семо вернии,/ исцеления им бывшая от иконы Богородицы исповедающе/ и сию златом и самоцветным каме-нием украшающе;/ темже и души наши златом добродетелей украсим,/ да милостей Пречистыя достойни явимся. Славу Божией Матери воздаваше исцеленная отроковица,/ уже смерть прияти имущая,/ но по внезапнем от иконы сея исцелении память о чудеси до старости хранившая/ и вся драгоценныя рясны своя на ризу образа сего приложившая.

Песнь 9

Ирмос: Сладкою пречистаго Твоего Рождества/ стрелою уязвлени, Чистая,/ Твоей достожеланней доброте дивящеся,/ песньми Ангельскими достойно Тя яко Матерь Божию величаем.
Иже почитания Богородицы отпадшии,/ посрамитеся, еретицы,/ умиленное пение Той, от православных возносимое, слышаще;/ паче же в чувство пришедше, к нашему сопричтитеся молению,/ да вкупе Чистую возвеличаем.
Святым Своим апостолом обетоваше Спас,/ яко всяк, ближнему своему милость во имя ученика Его творяй,/ своея не погубит мзды./ Сицевыя, о братие, сугубо сподобитеся,/ аще во имя Матере Господни в делех братолюбия подвизатися будете,/ моление Владычице присно приносяще.
Се роди земнии ублажают Тя, Владычице, якоже прорекла еси,/ и Тобою возносит смиренныя сердцем Христос / и алчущия благ всяческих исполняет,/ богатящияся же и гордыя посрамляет./ Темже новый Израиль милости Твоя, человечеству дарованный, воспоминает/ и Тя, Пречистая, величает.
Аз един, паче всех грешен сый, / аще и чудесем Твоим, Богородице, умиляюся, / но жития своего доднесь не исправих;/ обаче, якоже суху руку молящемуся исправила еси,/ сице изсохшую мою исцели душу, / да Тя непрестанно величаю.
Людей мольбы и славословия, / пред чудотворным Твоим образом и на всяком месте возносимыя, / благоутробно, Владычице, приими, / и, узами Твоея любве души наша пророчески связавши,/ сия в Небесное привлецы Царство,/ и тамо Твоему лицу поклонитися сподоби.

Светилен. Подобен: Жены, услышите:

Образ Богородицы Озерянский,/ чудесно при корени древес явився/ и многими исцеленьми прославився, / днесь на молитву люди призывает./ Зри, о душе моя, Матере Божия милосердие безмерное,/ и одеяние твое просвети,/ и от скверных дел отвратися навеки.

На хвалитех поставим стихов 4, и поем стихиры во глас 4, повторяюще первую:

Святыя Твоея иконы поклонение, о Владычице,/ души наша умиляет и радует,/ молитва же, пред нею возносимая, сон от очес наших отгоняет/ и памятию милости Твоея сердца человеческая любве ко всем исполняет;/ в нейже утверди нас Твоим предстательством / и подаждь рабом Твоим мир и велию милость.
Святых Ангелов чини и человеков собори/ Твое заступление прославляют, Пречистая Дево, / Единородный же Сын Твой и Бог наш сие с любовию приемлет/ и от молитв Матере Своея николиже отвратится;/ яже и о нас грешных днесь вознеси, Всепетая.
Аще и многими отступствы/ сынове рода нашего гнева Твоего, Владычице, достойни явишася, / но паче воззри на веру верных и терпение;/ и якоже Господь грады согрешившыя ради десяти праведник пощадити обетоваше, / тако и Ты, о Богомати, немногих ради смиренных Твоих раб многогрешный род наш помилуй,/ и к Сыну Твоему о всех нас предстани,/ да подаст душам нашим мир и прегрешений отпущение.

Слава, и ныне, глас 2:

Днесь Владычицы чудотворная икона прославляется,/ днесь вернии на молитву пред нею отвсюду собираются,/ днесь и маловернии помыслми покаяния озаряются,/ силы Небесныя о славе Пречистыя радуются,/ мы же, яко Ангелом научихомся, тако вопием:/ радуйся, Благодатная, Господь с Тобою,/ благословена Ты в женах,/ благословено Твое к нам милосердие,/ благословен Плод чрева Твоего, слава Тебе.

Славословие великое и отпуст. 
На Литургии служба вся Богородице. 
Молитва ко Пресвятей Богородице

Суеты житейския возникше и ума своего помыслы во едино собравше, ко Твоей, Богородице, иконе очи душ и телес наших воздвизаем и Тебе взываем сице: не остави, Пречистая, нас, немощных, во грехах наших растлетися, не попусти злому демону души наши от Сына Твоего в дебри страстей отгнати, но помози нам Того заповеди присно памятовати, да ниже блудным возбешением себе предаем, ниже друг друга злобою угрызаем, но якоже днесь святыни Твоей предстояще, о исправлении жития нашего ревностию распаляемся, тако и от храма Твоего в домы своя отшедше, сие доброе намерение сохранити потщимся.
По сих же и телесныя наша нужды утоли, и горести Твоея молитвою исцели, Всепетая. Вемы, яко подобаше нам паче вся сия благодушне претерпевати и точию о терпении в скорбех Господа просити; но понеже изнемогают в печалех души наша и помыслы уныния нашу колеблют веру, сего ради в сокрушении сердец к Тебе сице взываем. Якоже безчисленныя болящия страдальцы исцелила еси и скорбящия утешила еси, тако и нас, пред чудотворною Твоею иконою припадающих и в скорби Тебе молящихся, услыши, и всех прошения во благое исполни, болящим здравие, скорбящим утешение подающи, во вражде сущим мир от Бога низпосылающи, сомнящимся же веры утверждение.
Услыши грешныя рабы Твоя, Пречистая, воздвигни нас на благодарственное Тебе славословие, да умножится вера людей Твоих, да прославится в них Твое заступление, да тако Царствие Сына Твоего посреде нас утвердится; Ему же подобает всякая слава, честь и поклонение со Безначальным Его Отцем, и Пресвятым, и Благим, и Животворящим Духом, ныне, и присно, и во веки веков. Аминь.

Красуйся, Владычице Озерянская!

С каждым днем житейская суета все больше захватывает нас, и порой нам кажется, что нет времени обратиться ни к Богу, ни к Его Пречистой матери. Не хватает времени ни на молитву, ни на духовное созерцание. Но Пресвятая Владычица Озерянская, покровительница нашего Слобожанского края, как и 300 лет назад расстилает над нашими грешными головами Свой омофор и заступается за нас и за наш город независимо от наших молитв или усилий.

В сентябре этого года прошел вокруг нашего города Крестный ход со вновь обретенной Озерянской иконой Божией матери. Обошла Богородица свои владения, посмотрела что творится вокруг, и управила следующее. Читаем на новостийных сайтах: «Депутаты Харьковского облсовета утвердили Гимн Харьковской области. Автором музыки является композитор Владимир Дашкевич, слов – Людмила Петрик. …За утверждение Гимна Харьковской области проголосовали 104 депутата облсовета…» Приводим текст гимна.

1.
Слобожанський край заможний
В мирі й злагоді живи
Дай нам гідну долю, Боже,
Й на добро благослови
Із далеких віків
Знає весь світ моїх земляків
Від батьків до синів
Зміцнює силу рід козаків
Приспів:
Харківщино, земле слобожанська,
Вірні ми тобі на все життя
Матір Божа Озерянська
Освятила наше майбуття.
2.
У єдиній у родині
З кожним роком розквітай,
Солов’їний і гостинний
Слобожанський вільний край
Із далеких віків
Знає весь світ моїх земляків
Від батьків до синів
Зміцнює силу рід козаків
Приспів:
3.
Синє небо й зріле жито
На державних прапорах
Хай зростають наші діти
І новий долають шлях
Із далеких віків
Знає весь світ моїх земляків
Від батьків до синів
Зміцнює силу рід козаків

Не хватает слов, чтобы выразить благодарность за явленную нам, недостойным, милостьне только в молитвах, но и в торжественном официально-гражданском гимне вновь и вновь славить нашу заступницу.
Радуйся же, Матушка Царица Небесная, на своей земле!